zondag 24 februari 2013

vervolg kinderprogramma

4 en 5 april startte vakleerkracht Ilse van Lieshout met haar lessen land-art op beide scholen van Het Spoor.
Een week later werden de lessen voortgezet en kwam ook Sanne Puijk naar de scholen om het groepswerk te gaan maken. Esther kwam een middagje Ilse ondersteunen en genoot van het enthousiasme en creativiteit van de kinderen in Nazareth.

17 april ging Esther in gesprek met kunstenaar Gertje Dormans. Zij heeft haar werkplaats in Nazareth en is bereid tijdens de land-art werkdagen haar expertise in te zetten. Ook ging zij samen met Esther op pad in de tuinen rond kasteel Bethlehem en zaagde bij terugkomst in haar werkplaats mooie schijfjes voor de kinderen die zij morgen en overmorgen kunnen gaan gebruiken!

Zaterdag 30 maart was een laatste werkdag in de tuinen van Kasteel Jerusalem. Onder leiding van het IKL en CNME kwam voor de laatste keer een groep vrijwilligers (studenten van het UWC en enkele andere vrijwilligers) bijeen om de laatste takken en kleine stammetjes te rooien en te stapelen.
Na afloop ging ik op zoek naar bruikbaar natuurlijk materiaal voor de kinderen van het Spoor: mossen, schors, zwammen, takjes en stukjes hout. En Sanne Puijk kwam met haar bus en zocht grote, buigbare takken uit die we vervolgens naar de schooltuin van BS Het Spoor Limmel brachten.

Donderdag 21 februari hebben we een eerste plan van aanpak gemaakt en gebrainstormd over (on)mogelijkheden m.b.t. de land-art lessenreeks. "We" zijn: Ilse van Lieshout (vakdocent handvaardigheid), Veronique Muytjens (leerkracht en coördinator natuur en techniek), Sanne Puyk (kunstenaar en docent) en Esther Janssen (mede-organisator International Land-art Maastricht en projectleider NOK).
We zullen actief met de groepen 3 t/m 8 aan de slag gaan. De kleuters zullen ook spelenderwijs met het thema gaan stoeien maar zullen in eerste instantie niet aan de presentatie werken.
Over de inhoud van de lessen gaan wij niet teveel prijsgeven!

Ook zal er met een groep leerlingen binnen het project ONO (onderwijs & ondernemen) worden deelgenomen aan het project. Te denken valt aan zaken als sponsoring, marketing en eventueel gidsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten